گیاه دارویی مریم گلی
نوشته شده توسط : علی پور


● گیاه دارویی مریم گلی

داروخانه گیاهی

خاصیت گیاهان دارویی - گیاه مریم گلی گیاهی با عمر بسیار طولانی میباشد و نزدیک به ۱٠٠٠ سال پیش به وجود این گیاه دارویی پی برده و از آن به کارگیری می كرده اند از پاراگراف ابوعلی سینا در كتابهای خویش به‌این گیاه دارویی اشاره كرده و خاصیت آن را برشمرده و تأكید بر مصرف آن كرده میباشد.

این گیاه دارویی ضد درد، متانت بخش و برای كاهش قند خون به کارگیری میگردد. این گیاه دارویی (مریم گلی)در تمام بخشها معتدله رشد دارااست. گلهای سپید زیبایی میدهد، بصورت خوشه ای میباشد و جزء گیاهان معطر و خوشبو میباشد كه مزه بسیار تلخی داراست.

این گیاه دارویی آهسته بخش و مقوی اعصاب و روان میباشد. همینطور یك داروی ضد عفونی كننده بسیار کار کشته میباشد. در صورتیکه از جوشانده این گیاه بصورت قرقره مصرف شود، جوشهای باطن دهن و بعضیً آفت دهن را معالجه می كند.

همینطور برای زخمهایی كه بر اثر واریس به وجود می‌آید بسیار مؤثر میباشد.در آنژیم و اشکال گلو درد نیز از این گیاه استعمال می‌شود. از جوشانده این گیاه برای ضماد و جوشهای تن به کارگیری می‌گردد. جوشانده غلیظ این گیاه در‌صورتی‌که با آب ترکیب شود برای دردهای مفصلی، رماتیسم و حتی راشیتیسم كودكان بسیار موءثر و مؤثر میباشد.

 داروخانه آنلاین گیاهی

● گیاه دارویی سریش

خاصیت گیاهان دارویی- آیتم به کارگیری گیاه سریش بیش تر بدلیل چسبنده بودنش میباشد. اما این گیاه علاوه بر این، كاربرد درمانی هم دارااست. از دانه های این گیاه، روغنی گرفته میگردد كه در بعضا از تصلبهای شریانی آیتم به کار گیری قرار میگیرد. از برگهای این گیاه تحت عنوان سبزی خوردنی و از ریشه های این گیاه كه به طور غدد پنجه ای میباشد تحت عنوان چسب به کارگیری می‌گردد.

ریشه این گیاه دارویی (سریش) گرم و کم آب میباشد و برای یرقان، ناراحتیهای كبدی، خشونت حلق و ناراحتیهای معده از آن به کار گیری می كنند. ریشه این گیاه را می سوزانند و از سوخته آن در سمت واله آور به کارگیری می كنند.





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: